Home

Η εμμονή μας στους ήρωες και η τοποθέτησή τους στη γη…

November 1, 2012

Κάποιοι έχουν εμμονή να σβήσουν από την μνήμη μας τους ήρωες. Από τα σχολικά βιβλία και την κρατική τηλεόραση, μέχρι τις εκπομπές των εφοπλιστών και των νταβατζήδων, υπάρχει μια αγωνία να σβήσει η μνήμη των ηρώων της Ελλάδας. Όπως πολύ χαρακτηριστικά, μεγάλη ήταν και η αγωνία της ομάδας CDRSEE που αλλάζει τα σχολικά βιβλία των Βαλκανίων. Στη προσπάθειά τους να φέρουν τον νεο-οθωμανισμό και να ανοίξουν μπίζνες με την Τουρκία, αλλά και για να αντικαταστήσουν τον πληθυσμό της Ελλάδας και να κατασπαράξουν τον ορυκτό πλούτο του Αιγαίου, έδειξαν ότι για αυτόν τον ιερό ανθρωπιστικό τους στόχο, μπορούν να εργαστούν πολύ αρμονικά επιχειρηματίες, μεγαλοεκδότες, δημοσιογράφοι, καναλάρχες, πανεπιστημιακοί, διανοούμενοι, καλλιτέχνες, πρωθυπουργοί, αριστεροί πολιτικοί και ξένες κυβερνήσεις.

Γιατί λοιπόν οι ήρωες είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα; Ίσως επειδή χωρίς τους ήρωες, χωρίς την προσωποποίηση και την ζωντανή μνήμη των ηρωικών μορφών που μπορούν να εμπνεύσουν και να εμψυχώσουν τους νέους ήρωες στην εποχή μας, είναι ακόμη πιο σίγουρο ότι θα παραμείνουμε πρόθυμοι, ανώνυμοι, απρόσωποι, ομοιόμορφοι κάτοικοι μεταξύ ανωνύμων και αδιάφορων κατοίκων από κάθε γωνιά του πλανήτη. Απρόσωποι, αδιάφοροι και δειλοί, υπόδουλοι πολίτες-ραγιάδες κάτοικοι του ελλαδικού χώρου.

Μερικά παραδείγματα από διαπρεπείς κατοίκους του ελλαδικού χώρου:

H Μαρία Ρεπούση …εξηγεί για ποιον λόγο απουσιάζουν οι ήρωες από το βιβλίο της

«Υπήρξαν και ανώνυμοι αγωνιστές και αγωνίστριες το 1821»

Οι γονείς που θέλουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους στο διάβασμα συναντούν μεγάλες δυσκολίες με τα νέα βιβλία; Στην παραπάνω ερώτηση της «Κ» απαντά η συγγραφέας του «επίμαχου» βιβλίου κ. Μαρία Ρεπούση. «Οι γονείς έμαθαν την Ιστορία με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Θα σας κούραζα υπερβολικά εάν προσπαθούσα επιστημονικά να σας εξηγήσω την ιστορική αλληλουχία ή άλλες ιστορικές έννοιες που χωρίς να φαίνονται αποτελούν τα θεμέλια του βιβλίου. Ιστορική κατανόηση σημαίνει να μπορείς να κάνεις και flash back, να πηγαίνεις πίσω και να επιστρέφεις… Το βιβλίο δεν προσφέρεται για απομνημόνευση. Οσοι γονείς ή το χειρότερο δάσκαλοι προσπαθούν να κάνουν τα παιδιά τους να μάθουν απ’ έξω, προσπαθούν άδικα. Αυτό που θέλουμε είναι τα παιδιά να κατανοήσουν το κείμενο. Τα παιδιά μαθαίνουν ψάχνοντας, συζητώντας. Μαθαίνουν όταν σκέπτονται, όταν επικοινωνούν. Ολα αυτά βέβαια με την εποπτεία του δασκάλου και της δασκάλας».
Και η ισχνή αναφορά στους ήρωες του 1821;

«Δεν ήταν μόνο οι οπλαρχηγοί που έκαναν την επανάσταση. Με την εμμονή μας στους ήρωες δίνουμε στα παιδιά την εντύπωση ότι ιστορικά υποκείμενα είναι μόνο οι ήρωες. Υπάρχουν όμως και άλλοι. Οι ανώνυμοι αγωνιστές και αγωνίστριες που έδωσαν τη ζωή τους. Το βιβλίο της Στ’ Δημοτικού θέλει να αποκαταστήσει ιστορικά αυτούς τους ανθρώπους, να ενισχύσει τη ενεργητική συμμετοχή των παιδιών και αυριανών πολιτών».

08-03-07

http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_ell_1_08/03/2007_218628

 

 

 

Ο Κώστας Βαξεβάνης θέλει να τοποθετήσει τους ήρωες στη γη…

Εκπομπή: Το αθάνατο ‘21 και η ευθανασία της Ιστορίας

Είναι δύσκολο να κατεβάσεις τον Κολοκοτρώνη, τον Καραϊσκάκη, τον Ανδρούτσο, τον Μακρυγιάννη και άλλους ήρωες από τα κάδρα με τις δάφνες, και να τους τοποθετήσεις στη γη, ανάμεσα σε ανθρώπους, πάθη, μίση, προδοσίες ίσως, εκτός από ηρωισμούς και αυταπάρνηση.
Πολλοί από αυτούς δυστυχώς δεν σκοτώθηκαν στις μάχες με τους Τούρκους, αλλά παραδόθηκαν στην ευθανασία που τους επεφύλαξε η λήθη, τα συμφέροντα και πολλές φορές η ιστορική ανακρίβεια.
Ο Κολοκοτρώνης φυλακίστηκε, ο Ανδρούτσος δολοφονήθηκε, ο Υψηλάντης αφορίστηκε, ο Νικηταράς κατάντησε ζητιάνος και ο Καραϊσκάκης ίσως πρόλαβε και πέθανε νωρίς.
Τι ήταν το 1821;
Πόσο ήρωες ήταν οι ήρωες;
Θέλουμε την Ιστορία σκέτη ή με ολίγον από μύθο;
Αγαπάμε τους ήρωες μας συνήθως μετά θάνατον και αφού τους σκοτώσουμε οι ίδιοι;
Αποτελούν οι «τρύπες» στην Ιστορία εθνικό συμφέρον ή εθνική τυφλότητα;

Το «Κουτί της Πανδώρας» ανοίγει για τους κοινούς θνητούς του 1821, που έγιναν ήρωες επειδή απλώς θέλησαν να υπερβούν τον εαυτό τους και για εμάς που τους ηρωοποιήσαμε στην ανάγκη να προσκυνούμε εθνικά εικονίσματα.

Το «Κουτί της Πανδώρας» στη ΝΕΤ
Πέμπτη 24 Μαρτίου στις 23:00 μμ
«Επειδή τίποτα δεν είναι, όπως φαίνεται»

http://www.koutipandoras.gr/?p=5559

 

 

 

Εκπομπή “Έρευνα”: Τι είναι η πατρίδα μου; Ο Τσίμας αναρωτιέται πως ενώ έχουμε τόσα παιδιά μεταναστών στην Ελλάδα, εξακολουθούμε… και τιμούμε τους ήρωες της Ελλάδας. Και θέτει το ερώτημα. Πως να φαίνονται άραγε όλα αυτά στα μάτια των παιδιών των μεταναστών;

«Κάπως έτσι, με ρίγη συγκίνησης να διαπερνούν τις καρδιές των μαθητών, ήθελαν να διδάσκεται η Ιστορία, εκείνοι που έγραψαν τα πρώτα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας του Ελληνικού Βασιλείου. Μια παλιά εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, του 1873, έλεγε στους δασκάλους να μην περιορίζονται μόνο στην διδασκαλία των κειμένων και την αποστήθιση των χρονολογιών, αλλά να οργανώνουν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με χορούς και τραγούδια και παρελάσεις και θεατρικές παραστάσεις (μεγάλη δόση ειρωνίας στη φωνή) ώστε οι καρδιές των μαθητών να πλημμυρίζουν με συγκίνηση και πατριωτικό ενθουσιασμό (με ακόμη περισσότερη ειρωνεία).
«Ξεκινήσαμε αυτή την Έρευνα, με το ερώτημα: πως να φαίνονται όλα αυτά τα σχολικά ήθη και έθιμα, που διατηρούνται ακόμη (με έμφαση μεγάλης απορίας) στα μάτια των μαθητών των σχολείων του κέντρου της πόλης; Οι περισσότεροι από αυτούς, είτε έχουν έρθει από άλλες χώρες, είτε έχουν γεννηθεί εδώ από γονείς μετανάστες.»

MEGA TV: ΕΡΕΥΝΑ – Τι είναι η πατρίδα μου; 23-03-2010
http://www.megatv.com/erevna/article.asp?catid=17210&subid=2&pubid=6405951
περισσότερα εδώ https://endeia1.wordpress.com/2010/03/28/10032802/

 

 

 
Εμπρός λοιπόν. Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας. Η οθωμανική αυτοκρατορία δεν κτίστηκε σε μια μέρα. Να σταματήσουν οι ήρωες των Ελλήνων να ενοχλούν τα παιδιά των αλλοδαπών κατοίκων που αισθάνονται Έλληνες αλλά… ταλαιπωρούνται από την ελληνική ιστορία και τους ήρωές της. Να σταματήσει αυτή η “εθνικιστική” ζάλη με τις παρελάσεις, τις σημαίες, τις εθνικές ανεξαρτησίες και τον Γέροντα Παϊσιο. Να χάσετε και μετά να ξαναβρείτε τα όρια της σάτιρας. Και να τα ξαναχάσετε. Να μας προσγειώσετε στην ταπεινή έννοια της ανθρωπιστικής υποχωρητικότητας και του ιδεώδους του διεθνισμού των ψαριών του Αιγαίου. Να μας απαλλάξετε από τους ήρωες και τις δάφνες τους. Να τους τοποθετήσετε στη γη και να τους γειώσετε στη δική σας πεζότητα. Να μας μιλήσετε για τα ελαττώματά τους και να τους παρουσιάσετε σαν υστερόβουλους καιροσκόπους. Να γκρεμίσετε την ιδέα του ήρωα, για ν’ απαλλαγείτε απ’ αυτό το ασήκωτο βάρος που φόρτωσαν στους ώμους σας και να αναφωνήσετε όλοι μαζί ότι τελικά, όλοι αυτοί οι ήρωες ήταν απλώς… κοινοί θνητοί. Να τους φέρετε στο δικό σας επίπεδο, κι ίσως έτσι τελικά να πάψουν να σας κομπλεξάρουν με τις βλοσυρές ματιές που σας ρίχνουν απ’ τα κάδρα τους. Αφού εσείς, στο κάτω κάτω, διεθνιστές θέλετε να είστε, όχι ήρωες υπερασπιστές εθνικού χώρου. Ο χώρος του πλανήτη είναι για όλους τους πολίτες του κόσμου και κανείς δεν είναι λαθραίος. Ούτε και οι πολυεθνικές ούτε κι οι διεθνείς τραπεζίτες είναι λαθραίοι. Με υπογραφές θα τα πάρουν όλα μαζί με τους ντόπιους νταβατζήδες κι εσείς θα… αποκαλύπτετε όλη την πλεκτάνη σε αποκαλυπτικά και… αποκλειστικά ρεπορτάζ κατόπιν εορτής, και αφού πρώτα μπουν όλες οι υπογραφές. Επειδή αν τα αποκαλύπτατε πριν, θα ήσασταν “αμόρφωτοι συνωμοσιολόγοι” και άνεργοι, και όχι καθωσπρέπει Δοξασμένοι Ήρωες Δημοσιογράφοι με το Δέλτα κεφαλαίο. Όπως για παράδειγμα, όλα αυτά τα χρόνια κανείς σας δεν… ήξερε σε ποιον ανήκει η “Τράπεζα της Ελλάδος“. Αυτός είναι ο… ηρωισμός του 21ου αιώνα. Ας υποδουλωθούμε πρώτα τελείως και μετά βλέπουμε. Και τέλος, ακόμα καλύτερα, όπως προτείνει κι η καθηγήτρια, να μιλήσουμε για τους… ανώνυμους ήρωες, δηλαδή για κανέναν. Να σπάσει λοιπόν το απόστημα της εμψύχωσης του Έλληνα. Επιτέλους, να αναγεννηθεί ο διεθνιστής κοσμοπολίτης ραγιάς.
Y
 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: